Archive

Posts Tagged ‘raya’

29 Sahaja?

September 4, 2010 4 comments

Dengar kata, Khamis depan dah raya.
Kerajaan nak selaraskan hari raya dengan negara² jiran.
Betul ke?
Ruginya kalau betul..

Advertisements
Categories: Uncategorized Tags: , ,

Salam Eidulfitri 1429H

October 12, 2008 3 comments

Walaupun macam dah terlalu lambat, tetapi dikesempatan ini, ingin saya ucapkan Salam Eidulfitri kepada semua umat Islam, terutamanya kepada semua rakan dan kenalan yang tak sempat saya hantar ucapan melalui SMS (kad raya jauh sekali 😛 ). Maaf zahir dan batin.

P/S: Terima kasih buat kak Nana yang terlebih dulu buat entri hari raya bagi pihak saya 🙂

Categories: Life Tags: , ,

Raya Celebration

October 31, 2007 11 comments

Today, we had our own hari raya celebration. It was really great and happening. Each departments were given RM600 to setup a stall. There were 7 stalls altogether. Each with assigned menus. I didn’t expect the celebration to be that happening and enjoyable so I didn’t bring my traditional cloth. But seeing our chinese CEO wearing baju melayu complete with songket and songkok, made me regret a bit.

While eating, each departments with at least 6 staffs, had to sang a raya song which is picked on the spot by respective department’s heads. Luckily our department got quite an easy song. M Nasir’s Satu Hari Di Hari Raya. Everyone came out, sing together and some berjoget in front. Oh, did I mention that it was a competition? Yup, and we managed to get the second place! Of course we can’t beat LRMS.. They were well prepared to win. And they also won the best decorated stall. Congrats..

As kat Tini said;

She: Meriah pula kita punya sambutan. Tak macam akak pergi kat *** semalam.. Senyaaap je. Formal betul. Nak makan pun segan..

Categories: Life Tags: ,

Salam Eidulfitri

October 12, 2007 9 comments

Selamat Hari Raya

Finally, a hari raya wish!! Ok, sebelum berangkat meninggalkan KL, saya ingin memohon ampun dan maaf andainya ada terkasar bahasa, tersalah type, terlebih komen, terlebih kutuk (skit-skit tu biasa la kan..) dan gurau ke.. di ruangan ini dan ruangan-ruangan yang sewaktu dengannya. Minta halalkan semua..

Selamat Hari Raya Eidulfitri
Minal aidil wal faizin wal maqbulin

Pesanan penaja: Beraya, beraya juga.. tapi jangan sakan sangat sampai tak ingat dunia.. Jadikan Ramadhan yang telah berlalu sebagai satu permulaan untuk sesuatu yang lebih baik. Lagi satu, jangan membazir. Beringat-ingatlah pada mereka yang tidak bernasib baik. Sila klik di sini.

Kredit: Gambar di atas di cilok dari http://www.umno-terengganu.net/ecard/.

Categories: Advice, General, Life Tags: , ,

Tazkirah Ramadhan X

October 4, 2007 2 comments

Hari ini merupakan hari terakhir ada tazkirah Ramadhan ketika masa lunch. Minggu depan dah takde. Tazkirah hari ni disampaikan oleh ustaz Zaharom. Aku pergi surau lambat. Dalam 1:35 pm. Nevertheless, antara apa yang aku dapat (dan ingat) dari ustaz ialah;

  • Berbicaralah dengan Allah menerusi al-Quran. Kalau tak dapat banyak, sikit pun jadilah, walaupun satu ayat. Dikuatiri di akhirat nanti Allah tak kenal kita sebab kita tak pernah berbicara dengan-Nya.

  • Hiburkan hati dengan membaca al-Quran, kerana al-Quran boleh menenangkan hati. Sekiranya hati tidak tenang setelah baca, jangan salahkan al-Quran. Mungkin cara pembacaan kita tak betul. Jadi kena selalu belajar dan perbaiki bacaan.

  • Islam itu mudah tapi jangan dipermudahkan.

  • Jangan lupa tunaikan zakat fitrah. Sia-sia amalan puasa kita jika tidak menunaikan zakat fitrah.

  • Hari raya istimewa untuk orang Islam sahaja. Tiada istilah kongsi raya dalam Islam. Masyarakat boleh majmuk tapi agama tidak boleh.

  • Ketika pagi hari raya, jangan ditangisi mereka yang telah tiada (meninggal dunia). Tiada apa yang perlu ditangisi lagi. Apa yang boleh kita lakukan ialah perbanyakkan berdoa dan sedekahkan mereka al-Fatihah.

Categories: Life, Tazkirah Tags: ,