Home > Life > Caturday?

Caturday?

caturday!

Actually, it’s Sunday.. Taufiq and I went to auntie Yat’s house. Our neighbour. She made some breakfast. After that, I went back to my room. About an hour later, Taufiq knocked and opened my door.

Taufiq: Mus, aku baru amik 2 ekor kucing dari SPCA..
Me: Huh?? Jap-jap..

Me quickly wore a shirt (since I’m shirtless at that time 😉 ) and went downstairs.

Oh, they look just like our previous cat, Naldo! Same hair & eyes colour, same pattern. White and orange for hair and orange for eyes. Taufiq said both are female and sisters. But one with short hair while the other medium/quite-long hair. Same mother, different fathers. Well, animals..

Me: Ni amik kena bayar apa-apa ke, free je?
Taufiq: Bayar.. RM200 for both.
Me: Huh? Mahalnye.. Local je ni..
Taufiq: Ok la tu.. Diaorang dah siap mandulkan and beri vaksin.
Me: Owh.. Aku ingat free je amik kucing-kucing kat SPCA tu. Bukan ke diaorang ada berlambak kucing yang tak dituntut sampai buat kempen “adopt a cat”..?
Taufiq: Tak la.. kucing tak banyak pun.. Sikit je.. Anjing banyak la..
Me: Owh.. Apa yang buatkan ko nak amik kucing-kucing ni?
Taufiq: Abis, dah Naldo tak balik-balik.. Aku lebih rela bela kucing dari bela tikus..

Hahaha.. ok, he have a point there.. Maybe I’ll write about this later. So I played with the sisters for a while. It was quite difficult to play with them since they were busy checking and smelling all around the house. Went from first to third floor. So restless.. Nevermind, just let them be since it’s a new home for them. They need to be familiar with.

So that’s it. New members to the house.. Too bad, no pic of them yet.

Categories: Life Tags: , ,
  1. November 2, 2007 at 7:33 am

    erk.. kucing.. aku 100% alergik dengan binatang berbulu dan manja..terutama kucing yang suka menggesel-gesel kat kaki manusia..tobat aku tak sentuh. Kalo start sentuh confirm dia p follow ke mana2 kita pergi, takut aku.. kalo kucing yang jual mahal takpe sebab kita boleh touch n go..

  2. fadh
    November 2, 2007 at 7:42 am

    aku igt tu gambar die…

    dulu house mate aku bela kucing..anak kucing..comel gile…in the end, die lari…ke kene kidnap ke…merantau ke…tak sure sgt.

  3. nurnana
    November 2, 2007 at 9:04 am

    aku xleh la dgn kucing ni..

    walopon SPCA tu kat ampang, aku x penah lalu pon depan tu..

  4. November 2, 2007 at 9:14 am

    fadh: aku rasa kucing housmate ko tu la yang mucs ngan member dia duk bela skrg.. mungkin kucing tu lari sebab kurang mendapat kasih-sayang..haha

    mucs: ko n ur housemate (bedmate?) kena belajar jadi macam datuk K yang bak kata CT, “datuk ni seorang lelaki yang penuh dengan kasih sayang”. That way, baru kucing korang takkan pernah lari…ok?

  5. November 2, 2007 at 10:23 am

    girl: apa kesan dari alergik ko tu? aku kalau alergik kucing, aku jadi comel. oh lupa, kucing2 tu pun suka gesel2 kat kaki aku gak..

    fadh: gambar cilok da.. masa aku kat ksds dulu ada bela kucing juga. pastu masa cuti sem, bawa balik rumah. kat rumah dia merajuk sebab rumah aku banyak sangat kucing. ibu aku cakap dia sombong. mentang2 kucing U.. last2 MIA.. kuar rumah tak balik2..

    nana: apsal tak bole?

    girl: kucing ni baru setahun ye.. kucing housemate fadh tu dah lama mati tu.. ish, aku memang mengharapkan Naldo tu lari pun.. sian dia duk jaga rumah sorang2. aku dah penuh dengan kasih sayang dah.. kalau ko tak caya, ko bole try jadi bedmate aku. katil aku besar. queen size. kalau ko tak suka queen size, kita bole tido kat bilik atas. ada katil king size. nak tido kat sofa kat bawah pun bole.. 😛

  6. nurnana
    November 2, 2007 at 10:57 am

    mus:
    ada parut kat muka ni sbb kena cakar kucing…
    aku g kaco kucing masa kecik2 dulu…
    pastu ia melompat ke muka..

    sejak tu, aku xleh dekat2 dgn kucing tu..
    dah kureng harga hantaran gue!!

  7. November 2, 2007 at 11:34 am

    kat umah kat kampung ada 3 ekor kucing. yang seekor tu sebab memang bela…yang 2 ekor tu tak tau lah..mungkin kawan2 kucing yang sekor tu…sesuka dia jer bawak balik kawan2 balik umah…tapi takpe, diorang behave…

    ari tu tengok mata kucing bengkak…so aku letak eye mo…hehe…nasib takde apa2 jadik kat kucing tu…huhu..aku bukan tau sangat nak jaga kucing nih…

    SPCA kat ampang ek? 😉

  8. nurnana
    November 2, 2007 at 11:57 am

    Aah..
    dekat dgn sekolah antarabangsa, jalan nk ke ampang jaya..

    SPCA nye van pun selalu berulang alik depan lorong umah aku…

    tp x nmpk lak kucing2 tu…

    sbb cermin van tu cam cermin van securiforce jek…
    berjaring2 plak..

  9. November 2, 2007 at 12:09 pm

    ko dah lama HIDOOOPPPPP ke?? Tolong jangan cemarkan kesucian aku kat sini ehy.. aku taknak bergelumang dengan kehidupan terlampau ko tu..Eleh… ko tu ala2 nak cover ‘jati diri’ sebenar la tu.. takpe2, aku faham.. aku faham..heheh! (padan muka ko, amik nak!)

  10. ixora
    November 2, 2007 at 12:40 pm

    ni ape king size queen size sumer ni..??
    hahahahaha

  11. fadh
    November 2, 2007 at 5:26 pm

    hahahaha…queen size?…girl?…mucs?…fiza?…mus?

  12. November 2, 2007 at 5:32 pm

    fadh: tett! ko salah! too bad..ko baik2 sket eh.. marah pula ‘rakan’ aku nanti.. owh, ‘rakan’ mucs jugaaaaa… lalalala~~~

  13. November 3, 2007 at 7:39 am

    nana: oo.. aku dah banyak parut kat muka and tangan sebab kucing. still, tak pernah serik. dulu aku ada seekor kucing yang tak suka orang pegang dia. bole urut dia, tapi sekejap je. lama je, dia gigit! tapi aku suka dengki dia. bila silap dengki, abis la, berdarah2 tangan. ala, rindu plak nak dengki dia.. dah la gemuk.. by the way, sekarang dia dah move out. dah bina keluarga kat restoran berdekatan.

    aishah: wah, siap bawak balik kawan 2 ekor lagi tu.. korang semua baik ati.. sebab tu dia canangkan kat kawan dia.. rasanya macam ok kalau letak eye mo kat mata kucing. aku pernah letak juga. aku tak suka ubat mata untuk kucing yang klinik beri tu. sebab dia cream-base.

    nana: aku tak pernah pergi pun SPCA tu..

  14. November 3, 2007 at 7:47 am

    girl: aku dah idop 24 tahun 8 bulan. lama tak tu? apa jati diri, jati diri? meh la jadi bedmate aku dulu.. baru ko boleh sahkan jati diri aku.. hahaha.. (amik ko. gatal2 buka topik tu dulu..)

    ixora: err.. queen size tu ialah saiz katil saya sekarang ni. king size tu ialah saiz katil di bilik atas. sekian, harap maklum.

    fadh: hahahaha.. (tumpang gelak..)

    girl: lelaki kan boleh kawin 4.. insyaAllah, aku akan berlaku adil dunia dan akhirat.. hahaha.. 😛

  15. ixora
    November 4, 2007 at 11:23 pm

    eeiii…. geli baca komen2 di atas! tidak sesuai untuk bdk bwh umur spt sy. muahahahaha………

  16. November 4, 2007 at 11:36 pm

    ixora: eeiii.. geli juga la.. haha.. ye betul, memang tidak sesuai untuk mereka yang di bawah umur.

  17. nurnana
    November 5, 2007 at 8:04 am

    Akak yg dah agak2 berada di atas umur pun masih tak syesyuai utk membaca komen2 di atas…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

